Sex ve městě (2008) - Info ze zákulisí

28.09.2008 21:36

NATÁČENÍ

„Každý rok do New Yorku přijíždí tisíce mladých žen, které hledají pracovní příležitosti a lásku. Před dvaceti lety jsem byla jednou z nich. Brzy jsem získala spoustu pracovních zkušeností a tak jsem se mohla soustředit už jen na lásku. - Carrie Bradshaw

Čtyři Newyorčanky - Carrie, Miranda, Samantha a Charlotte – známé z nejpopulárnějšího seriálu všech dob jsou zpět a míří přímo na velké plátno.

Seriál Sex ve městě z produkce kanálu HBO byl na televizní obrazovky poprvé uveden v roce 1998 a běžel ukázkových šest sezón až do roku 2004. Seriál byl během svého vysílání nominován na padesát cen Emmy (získal jich celkem sedm), počítaje v to i uznání za herecký výkon Sarah Jessicy Parker a Cynthie Nixon. Seriál si také vysloužil dvě ceny Screen Actors Guild Award v kategorii Nejlepší herecké obsazení v rámci jednoho projektu a byl nominován na dvacetčtyři Zlatých Glóbů, přičemž nakonec získal úctyhodných osm. Mezi jinými i v kategorii Nejlepší televizní seriál-muzikál nebo komedie a herecké výkony Parker a Cattrall.

Než se seriál Sex ve městě dostal na televizní obrazovky, existoval i v literární podobě. Jako pravidelný novinový sloupek s autobiografickými prvky vycházel v deníku The New York Observer a jeho autorkou byla Candance Bushnell. Darren Star - tvůrce a výkonný producent divácky oblíbených seriálů Beverly Hills 90210 a Melrose Place v jejích článcích “o přirozeném sexuálním výběru” v rámci newyorské vyšší střední třídy ihned spatřil obrovský potenciál. “Její sloupky jsem začal číst pravidelně a vždycky mě udivovalo, jak jasným okem vidí současný New York,” říká Star. “Postava samostatné ženy, která píše o sobě, paralelně s tím objevuje město a povahu partnerských vztahů, se mi moc líbila.” Bushnell později vydala všechny články do knihy, která se zakrátko stala bestsellerem roku 1996.

Star se pak setkal s Michaelem Patrickem Kingem a navrhl mu, aby seriál napsal a podílel se i na jeho produkci. A byl to opět King, kdo nakonec napsal a zrežíroval i celý film. “Darren věděl, že Michael do seriálu vtiskl něco neopakovatelného a tak jej chtěl mít opět v týmu,” říká Sarah Jessica Parker, která se znovu ujala role Carrie a je i druhou producentkou filmu. “Díky Darrenovým přesvědčovacím schopnostem a pořádné dávce štěstí jsme jej nakonec získali.”

V seriálu se King soustředil na postupné rozvíjení postav všech čtyř žen. “Miranda je hodně jízlivá a permanentně nabroušená. Charlotte je trochu milejší a vždycky na všechno připravená, je taky poněkud tradičnější. Samantha je z nich nejvíce sexy, touží po moci. A pak tu máme Carrie, která se naprosto vzpírá jakémukoliv zaškatulkování. Všechno to začalo postavami. Zjišťovali jsme, jak si sedíme před kamerou i za ní. S každou novou sezónou si postavy byly blíž. Paralelně s tím, jak se herečky sbližovaly s ostatními tvůrci, se ono pouto promítlo i do postav.”

Jakmile HBO odvysílalo prvních pár dílů seriálu, publikum se do Carrie, Samanthy, Charlotte a Mirandy zamilovalo a následující den po odvysílání nové epizody se po celé Americe nerozebíralo nic jiného než Sex ve městě .

“Něco takového nikdo z nás neočekával,” říká Kristin Davis, která si zopakovala roli Charlotte. “Nikdy jsme si nemysleli, že seriál bude tak úspěšný a bude se vysílat tak dlouho. Hrozně jsme si to užili.”

“Úspěch celého seriálu byl způsoben šťastnou shodou několika faktorů,” říká Cynthia Nixon, která se opět ujala role Mirandy. “Nejdůležitější je scénář. V tomto případě je skutečně neobyčejně chytrý a zároveň procítěný. Diváci se k seriálu neustále vracejí, některé epizody vidí pětkrát i desetkrát, protože jsou plné situací, jež znají ze své zkušenosti. Nejde jen o vtipné momenty – jde o to, že seriál vede i k přemýšlení. A taky si myslím, že po herecké stránce je naprosto vynikající.”

“Seriál zaujal i kvůli nové konfiguraci postav – čtyři ženy vytvořily jakoby novou rodinu. Mezi kamarádkami vzniklo neobyčejně silné pouto,” říká Kim Cattrall, která se vrací v roli Samanthy. “Právě díky hloubce vztahů je seriál tak populární.”

“Show se tak dobře ujala mimo jiné kvůli tomu, že na trhu vznikla potřeba právě takového seriálu,“ říká Michael Patrick King. “Někdo se zkrátka musel stát mluvčím singlů. Musel to být někdo, kdo si uprostřed společnosti adorující partnerství užívá sám život plnými doušky, byť je sám. Ze seriálu je podprahově – a někdy taky zcela otevřeně - slyšet hlas: “Využívej příležitostí a buď silný! Jdi si svou vlastní cestou!”

Poté co seriál na HBO skončil a začal po jednotlivých sezónách vycházet na DVD, jeho fanouškovská základna ještě vzrostla. Do éteru se ještě ani nedostala poslední epizoda a pozice seriálu jakožto kulturního fenoménu doby byla jistá. I ti, kteří měli o seriálu jen mlhavé povědomí, věděli, že vypráví o silných, nezávislých a chytrých ženách, které šílí po sandálech od Manola, spodním prádle Magnolia Bakery, a všem, co je v New Yorku nové a trendy.

Celovečerní film s novými osudy čtyř známých žen, byl zcela přirozeným krokem. Pro Sarah Jessicu Parker, která ve filmu Sex ve městě hraje a podílí se i na jeho produkci, byla volba Michaela Patricka Kinga jakožto scenáristy mimo veškerou diskusi. “Nikdo jiný by to tak dobře jako on nenapsal,” říká. “Má ohromný cit na romantické komedie, věděla jsem, že bez něj bych to určitě nezvládla.”

“Tenhle čtyřlístek žen jsem si zamiloval již před mnoha lety a ačkoliv už dlouho žádný seriál netočíme, v mém srdci mají zcela zvláštní místo,” říká King. “Bez zalíbení v postavách bych nebyl schopen každou z nich náležitě odstínit. Bez lásky k postavám to zkrátka nejde.”

Scénář, který King napsal, přichází s univerzálním tématem, jež se týká jak Carrie, tak jejích přítelkyn. „Hlavním tématem seriálu bylo hledání lásky,“ říká King. „Film je podle mého soudu o tom, když ji najdete. Je o ženách v síti vztahů, vypráví o přátelství.“

Producent seriálu i hraného filmu, John Melfi, popisuje, že film rozvádí otázku, která více či méně jasně zazní na konci většiny klasických pohádek: „Co znamená ´A žili spolu štastně až do smrti´?“

“Některé milostné příběhy na román nevystačí – maximálně tak na povídku. To však neznamená, že je v nich méně lásky." - Carrie Bradshaw

Film podle scénáře Michaela Patricka Kinga začíná současností, přesně řečeno čtyři roky poté, co jsme se s Carrie a jejími kamarádkami rozloučili. Jak už se zpravidla stává, jejich životy se od té doby pořádně změnily.

Carrie pracuje mimo své apartmá na Upper East Side a své sloupky už nějakou dobu nepíše. “Občas přispívá do Vogue,” říká Sarah Jessica Parker o své postavě. “Momentálně dokončuje svou čtvrtou knihu – tři předchozí byly trháky. Zažívá New York z jiné strany než dřív. Vůbec poprvé v životě si dokáže poručit a ušetřit nějaké peníze. Je mnohem dospělejší.” Carriina zodpovědnost vůči praktickým životním otázkám se postupně promítla i do jejího milostného života. Ve vztahu s panem Božským (v podání Chrise Northa) dosáhli vyrovnaného stavu i vztahu.

“Sarah Jessica Parker je pro scenáristu nekonečným zdrojem inspirace,” říká King. “Když po ní chcete, aby byla hvězdou, je jí. Zároveň vám dokáže skvěle zahrát polohu průměrného člověka, který nezdědil žádné výjimečné nadání ani mu nikdo neumetal cestu. Sarah Jessica je vynikající herečka, protože vám dokáže ztvárnit všechny polohy života. Je také velmi inteligetní, kdyby to v sobě neměla, jen těžko by z její postavy zářil takový důvtip. Mimo to je s ní legrace, je hluboce citlivá a milá.”

Producent John Melfi si chválí výkon Parker před i za kamerou. “Má dokonalou schopnost dostat se jakoby mrknutím oka do své role, doslova do ní skočí. Nikdy předtím jsem nic takového neviděl,” popisuje Melfi. “Když kamera jede, je Carrie. Jakmile se zastaví, je z ní zase naše producentka.”

Na Park Avenue žije Charlotte v podání Kristin Davis. Charlotte postupně realizuje všechny své sny. Celé roky snila o tom, že najde pravou lásku a stane se matkou. Charlotte i její manžel Harry (Evan Handler) jsou hrdými rodiči holčičky Lily, kterou adoptovali v Číně. Podle Davis se s nalezením štěstí u Charlotte něco mění. “Má prakticky vše, co kdy chtěla, a proto se může soustředit na své blízké.”

Samantha v podání Kim Cattrall, která se pyšnila svými sexuálními eskapádami, má překvapivě vážný vztah. Ačkoliv ani v tomto případě není úplně vše dokonalé - její milý žije na druhé straně USA. Samantha zvítězila nad rakovinou prsu a rozhodla se svého partnera, aspirujícího herce, následovat do Los Angeles. V současné době si spokojeně žije v překrásném domě na pobřeží, ale New York jí přece jen trochu chybí. “Její kamarádky se vdávají a mají děti,” říká Cattrall. “Má pocit, že jí v něčem ujel vlak.”

Miranda v podání Cynthie Nixon žije v Brooklynu, kde si zatím nezvykla a proto se tam necítí zdaleka tak dobře jako na svém oblíbeném Manhattanu. Miranda se vdala za Steva (David Eigenberg) a mají spolu syna Bradyho. Miranda zažívá každodenní tlak moderního způsobu života. “Je z toho všeho vyčerpaná,” říká Nixon. “Jako každá pracující matka myslí minimálně na pět věcí současně.”

Herečka Candice Bergen se vrací v roli Carriiny chladné šéfové, šéfredaktorky časopisu Vogue, Enid Frick. “Enid je ve všech ohledech naprostý profesionál, soustředí se jen na kariéru,” říká Bergen, která Enid v rámci několika epizod seriálu ztvárnila. “Je naprosto soustředěná na svou práci, já bych však o ní řekla, že se cítí velmi izolovaná,” směje se herečka. Bergen se s Michaelem Patrickem Kingem zná již dlouho, v minulosti spolupracovali na seriálu Murphy Brown , jímž King scenáristicky debutoval. “Mám Michaela moc ráda,” říká. “Pokaždé když spolu děláme, jsem velmi šťastná.”

V hereckém obsazení, jež známe i ze seriálu, jedna postava vyčnívá: jde o mladou dívku Louise, kterou si Carrie najme jako svou osobní asistentku. Postavu Louise ztvárnila oscarová herečka Jennifer Hudson. Hudson se v minulosti na Sex ve městě dívala jen zřídka, když se však o roli Lousie doslechla, rozhodla se všechno dohnat. “Od té doby se na Sex ve městě dívám v jednom kuse,” směje se. “Jsem na něm naprosto závislá – ale taky to naprosto miluji.”

Louise, kterou si časově vytížená Carrie najme za asistentku, se ukáže jako hotový dar shůry. Do jejího chaotického života totiž vnese smysl pro řád. Hudson Louise popisuje jako ženu orientovanou na rodinu, která se do New Yorku dostala teprve nedávno. “Louise je dvacet pět let, pochází ze St. Louis a do New Yorku se odstěhovala proto, aby tu našla pravou lásku,” říká. “V lásku věří jako v nic jiného. Co jiného by mohla v New Yorku dělat, než právě šířit lásku?“

V seriálu o životě čtyř mladých žen v New Yorku se mužské postavy střídají jako na běžícím pásu. Jejich důležitost pro celkové dění bychom však neměli podceňovat. „Bez nich by veškeré dění postrádalo smysl,“ vysvětluje Michael Patrick King.

Chris Noth si zopakoval roli pan Božského, ve kterém Carrie přes své citové závazky u jiných mužů dlouhodobě vidí svůj romantický ideál. “Pan Božský měl v seriálu úlohu Svatého grálu,” směje se King. “Je důležité, aby Carrie nakonec získala někoho, s kým původně nepočítala.” Věřte tomu nebo ne, ve filmu je pan Božský jejím snoubencem.”

“Chris je skvělý, opravdu skvělý herec,” říká King. “Na postavě pana Úžasného je něco odzbrojujícího, všichni Carrie přejí, aby jim to spolu vyšlo.”

“I muži jej mají rádi,” říká Sarah Jessica Parker. “Vždycky mi říkají ´Doufám, že panu Úžasnému nechceš ublížit, že ne?´ A ženy si samozřejmě přisadí, protože pro ně zosobňuje muže s velkým M. Pan Božský je dokonce tak skvělá partie, že se o něj stojí za to pohádat s nejlepší kamarádkou nebo se i pobít. Nedokážu si představit, že by tuto roli hrál někdo jiný než právě Chris.”

„Mezi Sarah a mnou fungovala neuvěřitelně silná chemie,“ připouští Chris Noth. Při hraní je vidět, že vůči sobě chováme vzájemné sympatie a jsme na sebe naladění. Díky tomu vztah působí přirozeně a postavy mají spoustu prostoru pro další vývoj.“

David Eigenberg se vrací v roli Mirandina manžela Steva Bradyho. Miranda si prošla řadou neúspěšných vztahů, ale “Steve se hluboce dotknul jejího srdce a zůstal v něm,” říká King. “David Eigenberg je velmi přirozený. Zosobňuje mi město New York.”

“Steve je svým založením kaskadér,” říká o své postavě Eigenberg. “Pro lidi, které miluje, by udělal opravdu cokoliv. Miranda a Steve svůj vztah považují za posvátný. Společně píší příběh neobyčejné lásky.” Součástí Mirandina a Stevova rodinného kruhu je mladík Brady v podání Josepha Pupa ; ten jej ztvárňoval i v době vysílání seriálu.

V nejtěžších chvílích po rozpadu manželství Charlotte prožila nečekaný románek s rozvedeným právníkem Harry Goldenblattem, ze kterého se nakonec vyklubalo ´něco víc.´ Do role Harryho se vrací osvědčený Evan Handler. King jeho postavu popisuje jako “naprosto nezbytnou, protože svému okolí dává celé srdce a na dálku z něj září přijetí. Je na straně slabých, snadno s ním vyjdete… a mimo jiné je velmi pozorným a vstřícným manželem.”

Handler však Harryho nepopisuje jako “postavu překypující ctnostmi… na něco takového byla Charlotte zvyklá…”, jako spíše “někdo, jehož duši nemohla odolat.”

Samanthu Jones, která má k sexuálním otázkám velmi uvolněný přístup a jejím ložem prošly desítky mužů, ztvárnila herečka Kim Cattrall. I Samantha se v průběhu let změnila, v současné době žije v přísně monogamním svazku se Smithem Jerrodem, kterého ztvárnil Jason Lewis. Lewis tvrdí, že Smith Samanthu bere takovou, jaká je. “Jeho hlavními rysy jsou otevřenost a ochota přijmout i ty, se kterými nesouhlasí.”

Dalším mužem v životě ženského čtyřlístku je Anthony Marentino v podání herce Chrise Cantoneho. Cantone v seriálu původně ztvárňoval profesionálního organizátora svateb. Cantone se s Kingem zná od počátku 80. let 20. století, kdy spolu vystupovali jako stand-up komici. Seriál Sex ve městě si cení kvůli tomu, že s citlivými otázkami sexuální morálky nakládá novým a netradičním způsobem. “Seriál jednotlivé postavy neprezentoval stylem ´to je gay,´ nebo ´ta si to ráda rozdává se spoustou chlapů,´ či ´ta je prudérní a neurotická.´ Všechny výjimky z tradiční morálky byly publiku představeny s jasným tvůrčím záměrem a bez předběžných moralizujících soudů. Ke všemu to celé vyznívá legračně. Tabu se dají bourat jen humorem.“

Role Carriina blízkého přítele, hledače talentů a gaye Standforda Blatche, se ujal Willie Garson. Sám Standford prožívá spousty milostných dramat a proto má pro Carrie velké pochopení. Standford je snadno zapamatovatelnou postavou i kvůli svému výstřednímu zevnějšku – zásadně nosí špičaté boty, lesklé oděvy a pod krkem motýlka. “Postavu Stanforda má více méně na svědomí návrhářka kostýmů Pat Field,” říká Garson. “Stal se jedinou postavou, u které se mohla v návrzích kostýmů naprosto odvázat. Pat je velká osobnost – stejně tak Stanford.”

“Zkrátka tvůj další obyčejný den. Snídaně s Balenciagou. Dopolední kafe s Vivienne Westwood. Oběd s Lacroixem… a de la Rentou. A jako dezert – Karl Lagerfeld.” - Carrie Bradshaw

Životní osudy Carrie a jejích tří přítelkyň nutily diváky Sexu ve městě týden co týden ke smíchu, ale stejným magnetem byl i jejich šatník, vkus a vyvinutý smysl pro styl. Nad módními kreacemi, za kterými stojí návrhářka kostýmů Patricia Field, přecházel zrak a byl jedním z hlavních příčin vysoké popularity seriálu. Během šesti let na televizní obrazovce je tato módní ikona oblékla jak do nejdražších kostýmů, tak do oblečení doslova za pár šestáků. Diváci však vždycky mohli očekávat něco neotřelého, svěžího a odvážného.

“Pat Field je naprosto nenahraditelná,” říká Sarah Jessica Parker. “Bez ní bychom nemohli pokračovat. Její nápady a porušování ustálených pravidel jsou nakažlivé.”

“Pat Field je sice pravá umělkyně,” říká režisér Michael Patrick King,“ale zároveň se s ní skvěle spolupracuje. Je totiž velmi přirozená a tvůrčí.”

Field si k natáčení filmové verze Sexu ve městě přivedla mnohé ze svých dřívějších spolupracovníků, mezi jinými návrhářku kostýmů Molly Rogers. “Když s jedním štábem pracujete tak dlouho jako já, stane se z vás rodina,” říká Field. “Takže jsme vlastně měli takovou velkou rodinnou sešlost.”

Field si však byla vědoma toho, že přijít s takovými návrhy kostýmů, jež budou svým stylem vyčnívat, není vůbec jednoduché. „Musela jsem vymyslet nějakou jednotící linii, která se pak stane módní filozofií celého filmu,“ vysvětluje. „Šlo mi o vyplnění mezery mezi dějem seriálu a filmu. Myslím, že Michael Patrick pevně věřil tomu, že vím, co dělám. Věděla jsem, že zvolená linie musí být chytrá a ve všech ohledech odůvodnitelná. Na pozadí zvoleného looku musela být nějaká skrytá logika, protože naše čtyři hrdinky se chtě nechtě stávají součástí obývacích pokojů, kde na nich nenechají nit suchou. Kostýmy musí být zkrátka stejně pravdivé jako jejich majitelky.“

Pro začátek Field vyšla ze skutečnosti, že postava Carrie v mnoha ohledech dospěla. „Carrie pro mě byla o něco víc sexy než dřív, a zároveň byla jaksi zkušenější a klidnější,“ říká návrhářka.

„Módní trendy se za ty roky hodně změnily,“ říká Sarah Jessica Parker. „Carrie je starší, zkušenější a v mnohém jiná, změnil se její vkus i oblíbené barvy. Něco takového je s věkem zcela přirozené. Bylo to pro mě velmi vzrušující.“

Parker, která ve filmu hraje a zároveň jej produkuje, se s Field začala scházet několik měsíců před začátkem natáčení. „Vím kolik práce dá získat od módních domů vhodné oděvy. Taky jsme se jely podívat na evropský a americký Fashion Week, zajistit výpůjčku a dopravu kostýmů z Evropy také nebylo právě jednoduché,“ říká. „Ale stálo to za to. Vypadá to úžasně.“

„Díky úspěšnému televiznímu seriálu máme s mnoha návrháři dobré vztahy,“ říká Patricia Field. „Seriál podpořil spoustu módních trendů. Návrháři jsou rádi, když Sarah Jessica Parker nosí jejich modely, protože je supermodelka.“

„Diváci si na nový příběh svých oblíbených hrdinek musely chvíli počkat,“ říká Michael Patrick King. „Návrhářky každé hrdince vytvořily novou barevnou paletou a přímo sršely zajímavými nápady. Pat je rozhodně na vrcholu tvůrčích sil.“

Nové módní trendy ve filmu souvisí především s opasky a obuví,“ říká Field. „Kdybych měla na výrobu obuvi firmu, Sarah Jessica Parker by pro mě musela předvádět,“ říká návrhářka. „Doslova se vznáší, je na ni úžasný pohled. A taky má překrásné nohy.“

Jen pro samotnou Sarah Jessicu Parker Field připravila na osmdesát kostýmů, uvádí producent John Melfi. „Pokud se bavíme o osmdesáti kostýmech, musíme vzít v úvahu i vhodné doplňky, boty a šperky za milióny dolarů,“ říká.

„Odhaduji, že ústřední čtyřlístek se ve filmu převlékne minimálně třistakrát,“ říká Field. „Ostatní postavy změní kostým jen jednou nebo dvakrát. Raději jsem to ani nepočítala, každopádně jsem si jistá, že ve filmu se objeví hodně přes tisíc kostýmů. Opravdu monumentální.“

„Ani byste nevěřili, kolik v kostymérně strávily času,“ směje se Melfi. „Spolupráce s Patricií Field je vždycky úžasně tvůrčí,“ říká Kim Cattrall. „Když vstoupíte do místnosti, zavalí vás vlna nadšení. Když přijdete na kostýmní zkoušku a po místnosti visí dvacet úžasných modelů, ani se nedivíte, že si je každý chce zkusit.“

„Měly jsme stoly plné nových kabelek, které se ještě ani oficiálně neprodávají,“ říká Kristin Davis. „Měly jsme stoly plné bot. Cítily jsme se jak v Mecce.“

Pro Patricii Filed je nejdůležitější, aby vznikl look , který přetrvá. “Nejde nám o módní trendy příštího roku ani o příští sezónu. Chceme, aby tenhle film vypadal skvěle i za dvacet let,” říká. “Zkrátka chci, aby to vypadalo naprosto úžasně.”

“V některých domáctnostech se pohádky stávají skutečností.” - Carrie Bradshaw

Když se v roce 1998 začal na HBO vysílat Sex ve městě , natáčelo se v New Yorku jen minimum seriálů. Většina z nich navíc byla dramata z policejního/kriminálního prostředí, která ukazovala temnější stránku života ve velkoměstě . New York, který si Darren Star pro Sex ve městě vysnil, se naopak inspiroval Woody Allenem. Konkrétně tváří města, jež tento režisér zpodobnil ve filmech Manhattan a Annie Hall. “Tyto filmy jsou nejlepšími romantickými komediemi 70. let, které se odehrávají v New Yorku. Seriálem Sex ve městě jsem chtěl v této tradici pokračovat,” říká Star. “Chtěl jsem zachytit nádherné, zábavné a vzrušující stránky New Yorku.”

“New York dodal seriálu na atmosféře,” říká Michael Patrick King. “New York je nejkosmopolitnější město Ameriky. Jestliže tedy chcete zobrazit, že naše čtyři děvčata dospěla, jaké jiné místo na světě odráží ´dospělost´ lépe než právě New York?”

King uvádí, že žádná ze čtyř hereček původně nepochází z New Yorku. Všechny se přistěhovaly s cílem naplnit své životní sny, a postupně se v něm zabydlely. “Je to město snů, někdy v něm máte pocit, že je tu jen pro vás. Užíváte si ty nejlepší chvilky života. Dají se v něm vyprávět úžasné příběhy.”

“Z New Yorku se tak říkajíc stala pátá žena příběhu,” říká Sarah Jessica Parker. “Stala se z něj rozhodující postava, bez níž by příběh vůbec nešlo vyprávět.” Od samého začátku bylo bez debat, že by se příběh odehrával i natáčel jinde.”

Hlavní část natáčení seriálu Sex ve městě začala v New Yorku dne 19. září 2007 podle scénáře Michaela Patricka Kinga, který se ujal i režie. King sice v minulosti režíroval celou řadu seriálových epizod, ale celovečerní Sex ve městě je jeho filmový debut.

“Být filmovým režisérem je velká zábava, musíte přijít na to, jakými prostředky vyprávět velký příběh,” říká King, který dále tvrdí, že filmová režie mu přijde snazší než televizní. “Při práci na seriálu jsem čas od času i režíroval. Točil jsem jednu epizodu, ale zároveň jsem musel brát ohled na sedm dalších. Možnost soustředit se den za dnem na jeden jediný příběh byla osvobozující.”

Sarah Jessica Parker uvádí, že přijít před kameru a opět hrát postavu Carrie Bradshaw pro ni bylo něco naprosto přirozeného. “Již první den jsem byla do role ponořená tak, jako před čtyřmi lety,” říká.

Parker přijala i úlohu producentky filmu, a proto přivítala, že v řadách štábu našla mnohé z těch, které znala ze seriálových dob. Na placu bylo dokonce osm členů štábu, kteří se zúčastnili natáčení všech epizod včetně pilotního a posledního dílu série.

“Všichni se nám úžasným způsobem dali k dispozici,” říká Parker. “Obětovali čas se svými dětmi a rodinami. Jedny z nejlepších vzpomínek jaké vůbec mám, se vážou k natáčení, kdy jsme někdy ve dvě nebo tři hodiny ráno stáli na neznámé ulici, smáli se a užívali si vzájemnou přítomnost.”

“Jsme opravdu jako skutečná rodina,” říká Kristin Davis, která ztvárnila hrdou obyvatelku Park Avenue, Charlotte. “Máme tu pár nováčků, několik lidí mělo závazky někde jinde, ale většina lidí se zná ještě ze seriálových dob.”

V dobách, kdy se na newyorských ulicích natáčel seriál, poutal k sobě spoustu pozornosti. Herci a štáb však ani ve snu nečekali přijetí, jaké se jim dostalo v ulicích při natáčení filmu. Při natáčení exteriérových scén filmu Sex ve městě tisíce Newyorčanů, turistů, paparazziů a novinářů doslova ucpali ulice.

“Když jsme se rozhodli natočit film, byla jsem připravená na to, že na ulicích vzbudíme určitý rozruch,” říká Parker. “Ale ani ve snu by mě nenapadlo, že způsobíme takový poprask.”

Kim Cattrall, která ztvárnila Carriinu přítelkyni Samanthu, obdobně uvádí, že takovou míru zájmu při natáčení rozhodně nečekala. “První den natáčení jsem čekala maximálně pár skalních fanoušků, několik novinářů a náhodných kolemjdoucích,” říká. “Když však přijela na plac a vystoupila z vozu, měla jsem pocit, že jsem snad na premiéře.”

“Bylo to jako bláznivý cirkus o třech pódiích,”říká Davis. “Bylo to naprosto úžasné. Neminul den, aby nás někdo nezastavil a řekl, jak moc mu seriál chybí a jak byl úžasný. Máme zkrátka velmi oddané fanoušky.” Když zájem davu ohrožoval hladký průběh natáčení, dlouholetá asistentka režie seriálu Sex ve městě , Bettiann Fishman, které se ve štábu přezdívá Zabejčená Betty, si vždycky věděla rady. Dokázala dav potěšit, zabavit a zároveň udržet v potřebných mezích.

Pokud se zrovna nenatáčelo v exteriérech, štáb se vracel do Silvercup Studios na newyorském Long Islandu, kde vznikal i původní seriál. “Byl to ten nejzvláštnější pocit, jaký jsem kdy zažila,” říká Cynthia Nixon, která se ujala role Carriiny kamarádky Mirandy. “Když se po letech vrátíte se do studia a najdete tam svou starou šatnu ve stejném stavu, jak jste ji opustili, a všude kolem jsou vaši staří známí, získáte dojem, že jste se vrátili v čase.”

“Nejpodivnější chvíle jsem zažila při vstupu do Carriina apartmá,” říká Sarah Jessica Parker. “Byl takřka do puntíku identický s tím minulým. Je to něco jako forenzní archeologie, kdy vám z trosek vyhořelého domu zrekonstruují jeho někdejší podobu. Neustále jsem si říka ´Je to úžasné, ale zároveň hrozně bizarní.´”

“Sarah Jessica si díky bohu z předchozího natáčení spoustu věcí schovala,” říká výtvarník Jeremy Conway, který dostal za úkol zrekonstruovat apartmá, kde se během seriálu odehrála celá řada nezapomenutelných momentů. Jeden zásadní detail však oproti minulosti chyběl. Na konci série byl Carriin stůl věnován washingtonské síni Smithsonian. Návrhář věděl přesně, kde se stůl nachází, ve Smithsonian však nebyli právě v kooperativním rozpoložení a darovaný předmět už zapůjčit nechtěli.

“Sarah Jessica je z vlastní iniciativy kontaktovala, domluvila se s nimi, že si stůl půjčíme jen na natáčení jednoho filmu, tedy na relativně krátkou dobu. A to je přesvědčilo.” Všechny typické prvky Carriina bytu, které jsme nenašli v depozitářích, bylo třeba vytvořit znovu. Podobně na tom byla Charlottina opulentní rezidence na Park Avenue.

“Jsem rád, že se mi podařilo shromaždit většinu členů mého původního týmu,” říká Conway. “Bylo zajímavé sledovat, jak se členové původního štábu vracejí a postupně se rozpomínají na jednotlivé detaily.”

Dalším klíčovým hráčem, který přispěl k nezaměnitelnému vzhledu filmu, je kameraman

John Thomas. Thomas stál za kamerou většiny epizod seriálu Sex ve městě , včetně závěrečných dílů poslední sezóny, které se odehrávají v Paříži. “Domnívám se, že je to to nejlepší, co kdy natočil,” říká Parker. “Má za sebou opravdu spoustu skvělé práce.”

“John na filmu podal úžasný výkon,” říká Michael Patrick King. “Umí dokonale zasvítit scénu a dobře se s ním spolupracuje.” Thomasův pohodový přístup pomohl na placu vytvořit atmosféru, kterou si všichni herci i štáb neuvěřitelně užívali.

“Musím říci, že jsem si natáčení filmu moc užil, především kvůli lidem, se kterými jsem mohl spolupracovat,” říká King. “Jsou to géniové. Herci, herečky i všichni návrháři byli jedním slovem úžasní. Cítil jsem se jako malé dítě v obchodu se sladkostmi.”

King doufá, že diváci filmu Sex ve městě budou mít při sledování stejně příjemný pocit jako on. “Vždycky jsem si říkal, že seriál je něco jako jízda na horské dráze,” říká. “Podle mě je film ještě o něco větší horská dráha, plná stoupání, klesání a různých vývrutů.” King také doufá, že fanoušci seriálu ve filmu objeví i něco navíc. ”Do kina přicházíte mimo jiné kvůli tomu, abyste se o životě něčemu naučili, zasmáli se nebo si poplakali,” říká. “Doufám, že i tento film vám nabídne smích a pláč. Chci, aby diváci z kina odcházeli s pocitem ´skvělé´, dostali jsme víc, než jsme čekali,” uzavírá režisér. “Nápoj, předkrm, hlavní chod, dezert, dezert...a ještě jeden.”

zdroj: Warner Bros.

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.