Hele kámo, kdo tu vaří? (2005) - Info ze zákulisí

06.09.2008 23:53

Asi není překvapivé že si scénárista a režisér Rob McKittrick kdysi prošel podobnými zkušenostmi, jako jeho hrdinové v tomto filmu… Léta pracoval v restauraci v Orlandu na Floridě. Ta se hodně podobala Shenanigan´s, takže byla tato jeho zkušenost pro vznik filmu klíčová.

 

„Bylo mi 23 let. Měl jsem diplom z místní vysoké školy, ale všechno nasvědčovalo tomu, že budu smolař,“ vzpomíná McKittrick, „Po tom, co jsem pracoval v několika různých restauracích, jsem si všimnul, že lidi se opakují: děvka, se kterou se chce každý vyspat, podlý manažer, vyčerpaná servírka… Začal jsem si uvědomovat, že bych o tomhle světě mohl napsat.“

Vždycky se mu líbily filmy jako Mladí muži za pultem nebo Mladí a zmatení, a tím způsobem McKittrick napsal i scénář filmu. Chtěl natočit film s nejnižším možným rozpočtem. Dal se dohromady s producentem, se kterým se seznámil, když pracoval v restauraci, se zhruba 20 000 dolary začali plánovat produkci. Ale pak se ozval Hollywood a pro změnu McKittrick musel čekat, až za ním konečně „přijde číšník“….

Po dalších 7 letech čekání se konečně McKittrick dočkal svého režijního debutu s hereckým obsazením, o kterém debutující režiséři mohou jen snít. „Je to podle všeho nejlepší obsazení, jaké kdy bylo,“ říká Ryan Reynolds, který si zahrál Montyho, sarkastického číšníka bez ambicí, „Na každého z herců jako by byl film našit na míru. Tvoří báječný celek, který drží pevně pohromadě. Nemyslím, že bych to kdy ve filmu zažil.“

„Jeden z hlavních faktorů, na kterých tenhle film stojí, je herecké obsazení, které se Robovi podařilo sestavit,“ říká Long, „Vždycky hrajete líp, když máte kolem sebe takové lidi. Sám jste pak lepší.“ Reynolds se upsal tomuto filmu před třemi lety, když dokončoval komedii Sexy párty. Od té doby je považován za vycházející hvězdu. Zahrál si například ve filmech Blade: Trinity nebo Horor v Amityville. Přesto ale zůstal věrný McKittrickovu dlouho chystanému projektu. „Ryan si přečetl scénář a do své role se zamiloval. A tak to zůstalo celou dobu,“říká McKittrick, „ Nevím, jak mu za to poděkovat.“„Tři roky jsme na tom s Robem dělali, a stálo to za to,“ říká Reynolds, „Myslím, že jsme natočili opravdu výborný film.“ Roztomilý smolař a nenapravitelný chytráček – role Montyho se zase zdá být přesně šitá na Ryana Reynoldse. Reynolds umí být drsně sarkastický. I po sedmi letech čekání na ztělesnění role Montyho na plátně je McKittrick unesen Reynoldsovým výkonem: „Ryan je Monty.

Stejně jako Reynolds, četla Anna Farisová scénář už před lety a přislíbila McKittrickovi spolupráci: „Říkala jsem si, že je to trochu přisprostlý, ale pravdivý. Říkala jsem si, že se v tom lidi poznají a něco jim to dá.“

Původně měla Anna Farisová hrát Amy, Deanovu přítelkyni, kterou pak ve filmu hraje Kaitlin Doubledayová. Ale po třech letech, když už začala produkce, přesvědčila Farisová McKittricka aby ji obsadil do role Sereny. „V té době jsem hrála samé hodné holky,“ říká Farisová, „Takže jsem si fakt chtěla zahrát drzou, drsnou holku a naučit se kouřit.“

„Nejdřív jsem si nebyl jist, protože v té době ještě Anna nebyla moc známá, a nikdo z nás ji nikdy neviděl v podobné roli,“ vzpomíná McKittrick, „Pak jsem viděl film Ztraceno v překladu a měl jsem jasno. Bylo jasné, že musí hrát s Ryanem, a ona to skvěle zvládla.“

Justin Long, známý z komediálních rolí jako ve filmu Vybíjená:běž do toho na plný koule!, byl trochu skeptický , když věděl, že by měl hrát tichou, ústřední postavu, která má špatné svědomí. „Musel jsem Justina ukecat, aby do toho šel,“ říká McKittrick, „Jsem rád, že se mi to podařilo, protože to zvládl na jedničku.

Nebylo snadné obsadit roli Deana do filmu. Dean se ocitá v životní krizi, ví, že jeho život nikam nevede, ale ještě neudělal ten podstatný první krok: „Je ve víru,“ říká o své postavě Long, „Každý si takovým obdobím v životě prochází.

HELE, KÁMO, KDO TU VAŘÍ ? je z velké části postavena na vulgárních scénkách, z nichž ty nejvýraznější se pojí ke „Hře“, nechutné soutěži mezi zaměstnanci restaurace: „Když někomu nečekaně ukážete svoje genitálie, a ten nešťastník je spatří, musíte ho za to nakopnout do zadku.“ Vysvětluje Reynolds, „Je to hloupý a nechutný, a je to velká legrace.“

Až taková legrace, že „Hru“ brzy začal za kamerami hrát i zbytek herců a štáb. „Pálily mě oči a byl jsem zděšen, protože jsem viděl spoustu strašlivých věcí,“ říká Reynolds, „Bylo to jako válka genitálií.“

„Hra“ ukazuje americkému publiku něco, co tady chybělo,“ říká Luis Guzman, který si zahrál Raddimuse, kuchaře a jednoho z nejnadšenějších „hráčů“.

Samotné natáčení probíhalo v New Orleans 23 dní, což není moc času, takže musel mít McKittrick vše dobře rozplánované. „Všechno jsme měli předkreslené, diagramy z fázemi pohybu kamery. Vyvěšené tak, aby je všichni dobře znali. Všechno muselo být dobře naplánované, abychom to stihli,“ vysvětluje režisér.

„Rob měl všechno neuvěřitelně připravené,“ říká Farisová.„Byl velice hrubý, fyzicky i psychicky,“ říká Long a usmívá se, „Ne, vážně. Nechápu, jak mohl být Rob celé natáčení tak klidný. Šel do toho s ohromnou energií, a myslel jsem, že ho to ke konci, až se tlak vystupňuje a budeme se zuby nehty držet plánu, pohltí. Ale byl naprosto klidný a vše měl pod kontrolou až do poslední chvíle.“ Farisová říká: „Někdy je těžké spolupracovat s režiséry a scénáristy, protože si na své představy nenechají sáhnout, jako by byly vytesány do kamene. Ale Rob byl velice přizpůsobivý. Plně svým hercům důvěřoval a nikdy o nich nezapochyboval.

Podle všeho legrácky pokračovaly každý den i po skončení natáčení, kdy si herci a filmový štáb do sytosti užívali neworleanského nočního života: „Nikdy jsem si při natáčení takhle neužila. A to opravdu nelžu,“ říká Farisová, „Bylo to jak na letním táboře pro dospělé. I když jsem si někdy mezi ostatními připadala spíš jako babička.“

„Zkušenost z natáčení byla podobná, jako když navazujete přátelství a vztahy s někým, s kým pracujete v restauraci. Jste v tom všichni zavření,“ říká McKittrick, který neskrývá nadšení z toho jak se tak dlouho odkládaný projekt nakonec vydařil, „Fakt, není nikdo, kdo by se ohlížel zpět na svou číšnickou kariéru tak vděčně, jako já. Vystavěl jsem na tom svou kariéru.“

zdroj: Hollywood C.E.

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.