Skřítek (2004) - Info ze zákulisí

23.08.2008 19:54

První myšlenka na celovečerní filmovou grotesku Skřítek se v hlavě režiséra Tomáše Vorla zrodila před pěti lety. K samotnému natáčení došlo na podzim roku 2003. Natáčelo se v období od 24. září do 11. listopadu v Praze, Plzni a Rabštejně nad Střelou. Celkem šlo o čtyřicet dva natáčecích dní – čtyřicet základních a dva dny dotáček po střihu. Nejobtížnější bylo natáčení v masokombinátu a supermarketu, kde se točilo za provozu. Natáčení na jatkách byla pro všechny herce zatěžkávací zkouška, možná nejtěžší zkouška života. Casting probíhal tři měsíce a prošlo jím zhruba sto lidí. Nejtěžší bylo najít a skloubit postavy učňů, ale nakonec to dobře dopadlo. Film je natočen na HDTV. Tato technologie podle režiséra Tomáše Vorla skýtá samé výhody. Jedinou nevýhodou je, že se film nakonec promítá z celuloidu. Dostat digitální data na celuloid byla ta nejnáročnější a nejdražší část výroby filmu. Film je ve svém žánru velmi ojedinělý. Režisér se v něm po letech vrací ke grotesce, kterou jsme v jeho pojetí mohli vidět už ve filmu Pražská pětka v příběhu Výlet na Karlštejn z roku 1988. Tehdy si skřítka zahrál přímo režisér Tomáš Vorel. Ve filmu Skřítek zůstává tato postava zahalena tajemstvím. Film vznikl za přispění Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie, koproducenty filmu je Studio Mirage a Česká televize. Výrazně přispěl také generální partner filmu Blesk a partneři Rosa a AFM Lighting.

 

O FILMOVÝCH TRICÍCH

Ve filmu je na 240 trikových záběrů. Celý film byl digitálně barven a to i různé části obrazu v jedné scéně.

Neviditelné triky

Retuše lan poutající herce v nebezpečných scénách. Retuše speciálního sedla pro prase, na kterém jezdí skřítek. Výměny obloh v různých scénách. Výměna pozadí za okny v interiéru bytu rodiny.

Viditelné triky

Světelné efekty skřítkovi hole a krystalu byly generovány specielním softwarem.

Speciální triky a animace

Skřítek – 3D animace koulení očí, 3D animace jazyku, deformace obličeje při jeho „ksichtech“
Řezníkův sen – jde o ztvárnění snu, kde řezník má tělo prasete a na oplátku prase je s tělem řezníka v roli popravčího. Zde kromě reálně natočených komponentů byl použit i počítačový 3D model hlavy Bolka Polívky.
Křižovatka – jde o velkou komickou bouračku. Scéna byla natočena na několikrát. Záběry pak byly kombinovány a dotvořovány. Základní záběr, ze kterého se vycházelo obsahoval pouze několik aut.
Přeměna učitelky – Ivana Chýlková v roli učitelky se na okamžik změní v krávu.
Bonsaj – Jedná se o počítačovou 3D animaci růstu bonsaje zapracované do reálného záběru.

zdroj: Warner Bros.

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.