Paparazzi (2004) - Info ze zákulisí

23.08.2008 19:56

V produkci společnosti Icon Productions herce a producenta Mela Gibsona a jeho spolupracovníků Bruce Daveyho a Stephena McEveetyho vznikl napínavý thriller o souboji vycházející akční hvězdy s odvrácenou stranou slávy. Ve strhujícím příběhu, který režíroval debutující Paul Abascal podle scénáře Forresta Smithe, se hlavní role ujal Cole Hauser, kterého známe z menších rolí např. z filmů Bílý oleandr (White Oleander, Peter Kosminski, 2002), Rychle a zběsile 2 (2 Fast 2 Furious, John Singleton, 2003) či Slzy slunce (Tears of the Sun, Antoine Fuqua, 2003).Dalších rolí ve filmu se ujali Tom Sizemore, Dennis Farina a Robin Tunney.

Novináři zvaní paparazzi šmírující soukromí slavných a sytící tak nekonečným přívalem senzací bulvární časopisy, fascinují miliony lidí. Nápad natočit film Paparazzi pochází z rozhovoru, který kdysi Mel Gibson vedl s několika kolegy právě na téma obtížných fotografů zasahujících do soukromí celebrit. Slavný herec tehdy vyjádřil názor, že by se na tohle téma mohl natočit zajímavý film o pomstě. Gibson v rámci své společnosti Icon Productions vyrobil řadu významných filmových titulů (např. drama Navždy mladý/Forever Young, Steve Miner, 1992, dobrodružný snímek Statečné srdce/Braveheart, 1995 nebo Umučení Krista/ The Passion of the Christ, 2004). Tentokrát se však rozhodl nabídnout divákům především zábavu. Film Paparazzi, v němž se sám mihne v drobné roli pacienta, pro něj sice představuje spíše oddech v náročné herecké, producentské a režisérské práci, přesto je však podle něj založený na skutečných problémech. Diváci cítí, že filmoví herci sice mají slávu, peníze a úspěch, zároveň však vědí, že za to platí svým soukromím. Je snadné si představit situaci, v níž začínající hvězda překročí míru, zvlášť když je vyprovokována a nedokáže se ovládat, protože byli ohroženi její nejbližší. Situace otevřeného boje s paparazzi a pomsty, kterou se na nich rozhodne realizovat, je ovšem podle Gibsona už jen zábavnou fikcí.

Mel Gibson se během příprav projektu nakonec rozhodl navázat spolupráci se dvěma dosud málo zkušenými kolegy. Jedním z nich byl Forrest Smith, původně profesionální hráč amerického fotbalu, který přesedlal na hereckou profesi (na svém kontě má mj. seriál Santa Barbara). Jako herec Smith spolupracoval i na válečném dramatu Mela Gibsona Údolí stínů (We Were Soldiers, Randall Vallace, 2002). Na radu svého (a Gibsonova) přítele, scenáristy Randalla Wallace, se tentokrát odhodlal vyzkoušet si typově zcela odlišnou práci – práci scenáristy. Druhým debutantem, kterého se Mel Gibson rozhodl v souvislosti s připravovaným projektem oslovit, byl režisér Paul Abascal. Ten ovšem slavného herce a producenta znal už patnáct let díky své původní profesi vlasového poradce. V té s Gibsonem spolupracoval na třech dílech akční série Smrtonosná zbraň (Lethal Weapon, Richard Donner, 1987, Lethal Weapon 2, Richard Donner, 1989, Lethal Weapon 3, Richard Donner, 1992). Abascal navíc režíroval dvojicí půlhodinových „filmů o filmu“ realizovaných pro společnost HBO - Mel Gibson's Unauthorized Video Diary (1991) a Mel Gibson's Video Diary 2: Lethal Weapon 3 (1991).

Hrdinou vznikajícího příběhu se nakonec stala fiktivní vycházející akční hvězda Bo Laramie – herec, který sní o bezproblémové hollywoodské kariéře, zároveň však dobře ví, jaké riziko představuje sláva pro jeho milovanou rodinu. Odhodlá se chránit své soukromí před veřejností za každou cenu – netuší však, do jakých potíží se tím rozhodnutím dostane. V okamžiku, kdy se Bo utká s dotěrným Rexem, který se (jak podotýká jeho představitel Tom Sizemore) „cítí být rockovou hvězdou mezi paparazzi“, a kdy ho fyzicky napadne, se stává objektem zájmu celé smečky bulvárních fotografů. A ti se v honbě za úspěchem neštítí ničeho.

Autonehoda, kterou Boovi pronásledovatelé zaviní, způsobí, že se hercova rodina ocitne v nemocnici: manželka Abby skončí na lůžku s řadou zranění a šestiletý synek Zach v komatu zápasí o život na jednotce intenzivní péče. V té chvíli Bo přestane vnímat hranici, kterou by normálně nikdy neměl odvahu překročit. Policie představovaná především zkušeným detektivem Burtonem, se pro mladého mstitele v okamžiku, kdy bere spravedlnost do vlastních rukou, stává jen neschopnou přítěží. Ocitá se v otevřené válce, kterou sám vyhlásil a také ji sám vede – a zprvu to vypadá, že proti čtveřici svých nejúpornějších protivníků nemá nejmenší šanci na vítězství. Bo se však nevzdává myšlenky, že spravedlnost musí zvítězit…

Podle představitele hlavní role, Colea Hausera, je Bo Laramie především Američanem, který stojí oběma nohama pevně na zemi. Protože přišel do filmového byznysu z maloměsta, má poměrně prostou představu o tom, co je špatné a co správné. Ze všeho na světě je pro něj nejdůležitější rodina – a když se žena se synem ocitnou v nebezpečí, jedná najednou podobně jako akční hrdinové, které se naučil ztělesňovat na filmovém plátně.Proti sobě má však Bo rafinovaného protivníka. Paparazzi Rex je nejlepší, ví o tom – a své postavení si hodlá za každou cenu udržet. Podle představitele této ryze záporné role, Toma Sizemorea, který má s podobným typem „novinářů“ osobní zkušenosti, je Rex zvyklý své oběti provokovat. Je to součást hry na kočku a myš, ve které zatím vždycky vyhrál. Nyní má však Rex před sebou protivníka, který se odmítá vzdát a který má na mysli jediné - pomstu. V té chvíli paparazzi začíná tušit, že zašel příliš daleko, a že se mu jeho hra nemusí vyplatit…

Jak podotýká představitel policejního detektiva Burtona, Dennis Farina, je dalším hráčem v této smrtelně vážné hře zástupce oficiální spravedlnosti. Zkušený policejní pracovník Boa Laramieho respektuje, a zároveň tuší, že Bo ve skutečnosti respektuje jeho. Je na hercově straně a důvěřuje jeho verzi událostí, přitom však nesmí úplně zanedbat služební postupy. Dostává se tak na stranu muže, který začíná být jednoznačně podezřelý z toho, že obchází spravedlnost. Přitom však musí konat svou povinnost… Pro představitelku Abby, Robin Tunney, byla situace mnohem snadnější. Boova manželka je žena, která je odhodlaná pomáhat muži v jeho kariéře. Opustila spolu s ním bezpečnou existenci a vydala se s ním i jejich malým synem do „velkého“ světa, aby Boovi poskytla bezpečné zázemí. Mohla to udělat jen proto, že manželovi bezmezně důvěřuje – a doufá, že ji nikdy nezklame.

O natáčení

Snímek, jehož důležitou součástí je prostředí luxusní čtvrti Malibu, kde žije mnoho hollywoodských celebrit, začalo právě v oblasti Malibu Kitchen. Právě tam si podle autorů filmu Paparazzi nedávno našel útulný domov i hrdina filmu Bo Laramie, aniž mohl tušit, že se jednoho dne přestane cítit bezpečný i na vlastní půdě. „Nedotknutelné“ soukromí slavných totiž pro bulvární fotografy naopak představuje lákavou výzvu...

Pod výpravou filmu je podepsán zkušený Robb Wilson King, který – podobně jako režisér Paul Abascal – začínal svou profesionální kariéru dramatem Vražedný víkend (The Osterman Weekend, Sam Peckinpah, 1983). Na svém kontě má tento zkušený profesionál i hitchcockovskou parodii Muž, který věděl příliš málo (The Man Who Wasn`t There, Bruce malmuth, 1983) či akční sérii Železný orel (Iron Eagle, Sidney J. Furie, 1996). Vedle přesvědčivého zařízení domu Laramieových měl King před sebou ještě jeden (doslova) velký úkol: vytvořit obří billboard lákající diváky na nový hit fiktivní hollywoodské hvězdy nazvaný Adrenaline Force.

Kamera, jejímž hlavním cílem bylo přesvědčivé ztvárnění dramatických a akčních scén, je dílem Daryna Okady. Ten má na svém kontě přes třicet celovečerních titulů včetně takových diváckých hitů, jako byla komedie Můj táta hrdina (My Father the Hero, Steve Miner, 1994) nebo rodinná komedie s Eddiem Murphym Dr. Doolittle 2 (Steve Carr, 2001). Nejbližším spolupracovníkem kameramana se už během natáčení stal osvědčený, především televizní střihač Robin Russell. Autorem hudby k filmu je zkušený Brian Tyler, který má na svém kontě mimo jiné i televizní drama režiséra Henryho Bromela The Last Call s Jeremym Ironsem a Sissy Spacek, za které získal cenu Emmy. Výtvarnicí kostýmů se stala Denise Wingate, která mimo jiné pracovala na televizním seriálu Melrose Place.

Herecké obsazení

Producent Mel Gibson se po dlouhých poradách s debutujícím režisérem Paulem Abascalem rozhodl zkombinovat v hlavních rolích filmu relativního začátečníka, dosud jen představitele vedlejších rolí Colea Hausera, se zkušenými profesionály. „Hauser v sobě spojuje „neokoukanost“ s „povědomostí“ – tedy dvě vlastnosti, které pomohou diváky přesvědčit, že jeho hrdina Bo je skutečně tím, kým má být – totiž talentovanou filmovou hvězdou na vzestupu,“ prohlásil Abascal. Do role detektiva Burtona byl naopak obsazen Dennis Farina – jeden z respektovaných hollywoodských herců starší generace, který debutoval v thrilleru Michaela Manna Zloděj (Thief, 1981) poté, co osmnáct let pracoval u policie jako pochůzkář a pak jako detektiv. Farinu jsme však viděli i v černé komedii Chyťte ho! (Get Shorty, Barry Sonnenfeld, 1995), romantické veselohře Stará láska nerezaví (That Old Feeling, Carl Reiner, 1997), krimikomedii Zakázané ovoce (Out of Sight, Steven Soderbergh, 1998) nebo v akčním příběhu Podfu(c)k (Snatch, Guy Ritchie, 2000).

Postavy Wendella se ujal Daniel Baldwin, který debutoval v dramatu Olivera Stonea Narozen 4. července (Born on the Fourth of July, 1989), ale kterého jsme viděli i v krimi Harley Davidson a Marlboro Man (Harley Davidson and the Marlboro Man, Simon Wincer, 1991). Postavy padoušského paparazziho Rexe se ujal Tom Sizemore – populární hollywoodský herec.

zdroj: Bioscop

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.