Kozí příběh - Pověsti staré Prahy (2008) - Rozhovory: Herci

30.10.2008 12:10

Rozhovor s Matějem Hádkem

Jak jste se dostal ke spolupráci na filmu?

Prostě mi režisér Honza Tománek jednoho dne zavolal, já zvedl telefon a souhlasil. Netuším, jak jsem ho napadl zrovna já, ale zajásal jsem. Namlouvat animáče mě prostě baví.

Je nějaký rozdíl dabovat hraný a animovaný film?

U hraného filmu se trefujete „do pusy“, u kresleného je potřeba trefit emoci a vystihnout celkovou situaci intonací, silou hlasu, dikcí. Dabování animovaných postav je tedy náročnější, ale také samozřejmě zajímavější práce.

Ve fázi vašeho dabingu ještě nebyl film zdaleka hotov, animace pak probíhaly ještě rok a půl. Byla to výhoda nebo nevýhoda?

Výhoda, a hlavně větší zábava. U Kozího příběhu šlo díky tomu o daleko kreativnější spolupráci než při běžném dabingu, dialogy jsme si totiž mohli ještě trochu upravit a předělat, aby zněly co nejvíc věrohodně, aby se nám dobře namlouvaly,

Jaká byla atmosféra ve studiu a spolupráce s režisérem Tománkem?

Obojí bylo vynikající. Režisér nám dal možnost postavy přímo ovlivňovat, abychom se při jejich dabingu mohli cítit v pohodě, protože pak jsou v pohodě i naše animované postavy.

Většina herců dělá dabing hlavně pro obživu, málokdy se člověk dostane k dabování takto výjimečného projektu. Na Kozím příběhu to byla kreativní práce se vším všudy, prostě paráda, užil jsem si to.

Jak se sám sobě líbíte jako Kuba?

Kuba, to je výbornej a pohodovej kluk. Všechny ty postavičky se mi moc líbí, každá obsahuje určité charakterotvorné rysy, které vidím u sebe nebo u svých kamarádů, což je pak inspirující i pro dabéra.

Rozhovor s Jiřím Lábusem

Jak jste se dostal ke spolupráci na filmu?

S režisérem Tománkem se zprostředkovaně znám již léta přes jeho rodiče, kteří jsou také animátoři. Namlouval jsem jim krásný večerníček Hajadla. Ale už předtím jsme se pravidelně potkávali v jednom vinohradském knihkupectví, kam jsme chodili pro knížky, které nám tam hodná paní knihkupkyně schovávala. Tehdy byla kvalitní literatura nedostatková záležitost. Honzovi Tománkovi jsem potom namlouval jeden krátký studentský film na AVU a asi díky tomu si na mne vzpomněl s touto krásnou rolí KOZY.

Je velký rozdíl dabovat hraný film, hotový animovaný film a animovaný film, který ještě nemá finální podobu ?

Při dabování hraného filmu je daleko menší svoboda, při této práci jsme věděli, že se film bude ještě dodělávat podle toho, jak se svých partů zhostíme, takže to byla daleko zábavnější činnost než klasický dabing.

Jak se sám sobě líbíte jako Koza?

Moc! Hned bych se podojil!

Rozhovor s Mahulenou Bočanovou

Jak jste se dostala ke spolupráci na filmu?

Oslovil mě pan režisér a pozval mě casting, kde jsme zkoušeli různé polohy hlasu a výrazu Mácy. Pak mi řekl, že Mácu můžu namluvit já, takže klasická cesta - konkurz a naštěstí úspešný konec...... a jsem moc ráda, byla to úplně jiná práce, než obvykle, nová zkušenost.....

Je velký rozdíl dabovat hraný film a animovaný film? Jak jste k Máce přistoupila?

Často dabuju normální hrané filmy, dabing mě baví. Animovaný film jsem nikdy nedělala, nemusela jsem nadabovat žádnou crazy postavičku, nějak humorně, nebo expresivně. To není nic pro mě, to neumím a dělat nechci. Cítím se dobře v absolutní přirozenosti a tak jsem namluvila i Mácu. Máca je sice animovaná ženská, ale je to ženská, a pěkná potvůrka, a ty se dabuji velmi dobře.....

Jednotlivé postavy dostaly částečně i vaši mimiku i gesta, poznala jste se občas v Máce i mimo hlas?

Já jsem Mácu namlouvala ještě ve stavu takového jakoby polotovaru, tu finální verzi uvidím až na premiéře, takže nemůžu přesně říct...

Ptát se, jak se Vám film líbil, je tedy ještě asi zbytečné . .

Jen vím, že když jsem viděla pár vteřin té budoucí absolutně závěrečné animace, že mě to úplně ohromilo. Jsem přesvědčená, že Kozí příběh bude fantastické dílo, moc to panu režisérovi Tománkovi přeju. Ta krása bere dech, jsem pyšná, že jsem se u nás v republice na tomhle díle mohla trošinku podílet. Mně to přijde téměř jako malý zázrak, něco dotáhnout do takové dokonalosti....smekám.....

Jak se sama sobě líbíte jako Máca?

Mě se macatý holky vždycky líbily...... (smích)

Kozí příběh - Pověsti staré Prahy (2008)

zdroj: Bontonfilm

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.